Iskani niz je bil najden v IZTOČNICAH:
alterirani akord dijatonskog tipa
Akord koji je alteriran u jednom tonalitetu, dok je u drugom tonalitetu dijatonski akord.
sl alterirani akord diatoničnega tipa - Akord ki ga po kvaliteti poznamo že iz diatonike. To je lahko durov, molov, zmanjšan ali zvečan trozvok ter četverozvok.
alterirani akord kromatskog tipa
Akord koji ni u jednoj dijatonskoj ljestvici ne postoji kao ljestični akord. Neki se enharmonijskom zamjenom mogu protumačiti kao dijatonski akordi, dok drugi ni na koji način ne mogu postati dijatonski akordi.
sl alterirani akord kromatičnega tipa - Akord, ki v svoji pisani obliki ne ustreza nobenemu diatoničnemu akordu. Nekatere izmed akordov tega tipa lahko pretolmačimo in bomo sicer dobili znano teoretično podobo (npr. dis-f-a-c v es-f-a-c), nekatere pa ne bomo ne teoretično, ne slišno razpoznali.
disalterirani akord
Akord kromatskog tipa kod kojega se istodobno javlja sniženi i povišeni oblik istog ljestvičnog stupnja.
sl disalterirani akord - Akord znotraj katerega se pojavlja disalteracija tonov. Takšen akord ima štiri alterirane tone in od tega sta dva tona alteracija istega tona, vendar v različnima smerema. Npr. akord dis-fis-as-des.
Iskani niz je bil najden v DRUGI VSEBINI:
alteracija
Kromatska promijena određenog ljestvičnog stupnja. Alterirani tonovi mogu biti neakordni (prohodni, izmjenični ii zaostajalični) i njihovim se nastupom ne mijenja harmonijska funkcija dijatonskog akorda u čijem se sklopu javlja. Postane li alteriran ton akordni ton, takav se akord naziva alteriranim akordom.
sl alteracija - Kromatično zvišanje ali znižanje tona neke lestvične stopnje. Alteriramo lahko le ton neke stopnje, ki s tonom sosednje sestavlja razdaljo velike sekunde.
četverozvuk
Akord koji nastaje dodavanjem još jedne terce kvintakordu.
sl četverozvok - Akord, ki ga v osnovni obliki sestavljajo tri zaporedne terce štirih tonov.
funkcijska oznaka
Oznaka koja se pripisuje ispod pojedinih akorda i određuje kojoj harmonijskoj funkciji akord pripada. Npr. akord II. stupnja pripada subdominantnoj funkciji, akord III. pripada dominantnoj ili toničkoj funkciji i sl.
sl funkcijska označba - Označbe ki se nahajajo pod generalbasnimi ozačbami in odločajo funkcijo akordu.
muški završetak
Kadenca kod koje posljednji akord pada na naglašenu dobu.
sl moški konec - Konec celote na poudarjeni dobi.
položaj akorda
Položaj akorda u četveroglasju s obzirom na na interval između njegovih vanjskih glasova. Akord može biti u tercnom, kvintnom ili oktavnom položaju.
sl melodična lega - Lega akorda v štiiglasju z ozirom na to kakšna je razdalja med basom in sopranom. Poznamo kvintno, terčno in oktavno lego.
povećani kvintsekstakord
Alterirani akord II. ili VII. stupnja koji sadrži intervale velike terce, čiste kvinte i povećane sekste. Takav akord se rješava prije svega u tonički kvintakord pomoću paralelnih kivnti koje su poznate pod imenom "Mozartove kvinte".
sl nemški akord - Dvakrat zmanjšani četverozvok z zmanjšano septimo v značilni kvintsekstakordni obliki. Zgradimo ga lahko na II. in VII. stopnji v duru in IV. ali VII. stopnji v molu. Paralelnim kvintam katere nastanejo pri razvezu se v nasprotju z drugimi kvintami ne izognemo (Scarlattijeve, oziroma Mozartove kvinte).